donderdag 15 oktober 2015

vosje wordt poesje


Ik heb verleden jaar een vosje ontworpen voor la Maison Victor (je kan de beschrijving gratis op hun site vinden, zoeken naar gunther knuffel). Ik heb me, initieel, gebaseerd op datzelfde patroon, maar heb het aangepast om deze poes te maken. Ik heb namelijk eerst de vier poten aan elkaar gehaakt en eerst een toer of zeven boven de vier poten gehaakt vooraleer ik er de kop bij nam. Anders krijg je die dikke nek en dat was niet zo passend hiervoor. Om daarna nog eens een toer of zeven (lijf met poten plus kop) erboven te haken. Voor de oortjes en de staart heb ik iets anders gedaan om er een poes van te maken. De kop is ook niet helemaal hetzelfde. Niets was eigenlijk helemaal hetzelfde :) want deze wol was dikker, maar het principe (eerst poten, kop en staart haken) en de assemblage wel...

3 opmerkingen:

  1. Oh wat een snoepie, ik ga meteen het patroon zoeken. Precies een leuk werkje voor tussendoor. Als ik vragen heb mag ik dan langskomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé wat leuk! Ik haakte de vos al eerder en dit poesje wil ik zeker ook eens proberen, zo schattig! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen