maandag 20 juni 2011

nooit meer in de knoop


Een vriend van mij vroeg of ik iets kon bedenken om te maken voor zijn altijd in de war rakende headset. En ik had dat probleem ook, want die liggen los in mijn handtas, en zaten steeds in de knoop. Maar nu niet meer!

Ik ben onderaan begonnen. Met hele hele fijne wol en een haakpen 2.0. En redelijk vast gehaakt.


Maak een lus rond je haakpen. Dan ga je met je haakpen onder je headlace de woldraad ophalen en neem je terug de woldraad boven de headlace op om die dan door de twee lussen te trekken. Zo doe je dat tot helemaal boven aan je eerste oortje.


Bij mij zag dat er helemaal niet netjes uit. Teveel steken op die headlace en dat frommelt helemaal op en rond. Dus ik heb teruggehaakt en ik heb telkens 3 steken samengehaakt. Dat gaat zo:
steek je haakpen in de het eerste gaatje, trek je woldraad erdoor, laat die lus op je haakpen, steek je haakpen door het tweede gaatje, haal je draad er ook door, nu heb je 3 lussen op je haakpen, steek je haakpen nu in het derde gaatje, trek uw draad er door, nu heb je vier lussen naast elkaar op je haakpen. Neem nu je woldraad op en trek die door die vier lussen tegelijk. Dit blijf je doen tot waar de splitsing is naar het andere oortje. Je haakt nu eerst de andere kant tot aan het oortje, en komt terug op dezelfde manier. Dan nog het onderste deel (ook hier telkens 3 steken samenhaken) tot aan de fiche. Draad afknippen en met een stompe naald de 2 loshangende draadjes innaaien.

13 opmerkingen:

  1. amai zeg goei oplossing !
    ( kzalt patroontje es doorgeven naar mijn oma )
    want ja HAKEN daar kan ik niks van

    ps ik heb op de VITRINE een rodemuts met een rozeroos en groene blaadjes gekocht en ik ben er SUUPER blij mee echt jong zon gave muts

    groetjes
    Marie(12jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel tof idee! Als ik een mp3-speler zou hebben, dan zou ik het ook eens proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf idee! Het is niet alleen handig, het is ook beter voor je headset.

    Groetjes, Kim
    http://trendykim.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super goed idee!! Moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super goed idee!! Dat zal ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb altijd al gedacht, er moet toch 'iets' zijn om die draden uit elkaar te houden!! Jij hebt het gevonden en het is nog super mooi ook

    BeantwoordenVerwijderen